The circle of awesomeness - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu The circle of awesomeness - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu

The circle of awesomeness

Blijf op de hoogte en volg Amanda

05 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Vandaag heb ik frisbee gespeeld. Iets wat ik al zo'n tien jaar niet meer heb gedaan. Nadat de frisbee voor de twintigste keer mijn kant was opgegooid, ving ik hem eindelijk voor de eerste keer waardoor mijn vier medespelers voor me applaudisseerden. Na wat heen en weer gegooi, riep Louisa naar me: "You broke our circle of awesomeness!" Ik ving de frisbee niet, terwijl de andere vier keer voor mij de frisbee wel hadden gevangen. Ik heb bij de eerstvolgende keer dat Louisa de frisbee niet ving naar haar geroepen: "You broke the beginning of our circle of awesomeness!" Een uurtje frisbee gooien was wel even leuk na een dagje van group meetings, studeren en weinig slaap.

Woensdag heb ik een tentamen Marketing Communications. Gelukkig weet ik hier best veel vanaf. Ik hoop dus dan ook dat het tentamen me goed af gaat. Vrijdag heb ik ook twee deadlines staan, een group essay en een paper. Voor het vak New Product and Brand Development hadden we een groepje van zes studenten, waarmee we een presentatie moeten voorbereiden. Vorige week hadden we met z'n allen de taken verdeeld wie wat zou doen etc. De volgende dag lazen Louisa en ik opeens een berichtje op Facebook dat drie meisjes stopten met het vak volgen. Waren we dus niet zo blij mee. Volgens de leraar hoeven we ons nergens zorgen over te maken. Ik vind het niet zo fijn, want nu moeten we heel veel gaan presenteren en hebben we veel meer werk. Ik hoop dat het goed gaat, gelukkig duurt het nog wel even voordat we die presentatie hebben.

Gisteren was er nog een feestje in de keuken met een aantal internationale studenten. Daarna ben ik nog naar de stad gegaan. We gingen eerst naar Revolution. Daar aangekomen bleek dat Revolution nog maar tien minuten geopend was. We zijn er toch nog bijna een uur gebleven haha. Daarna zijn we nog naar club 13 gegaan, waar ze lekkere mojito's hebben :D Het was een leuke avond. Het is ook heel gezellig met de andere internationale studenten.

De afgelopen week heb ik ook nog twee Star Wars films gezien, ik ben ondertussen al op de helft! Afgelopen vrijdag heb ik nog dingen op google translate vertaald met twee noren. Een Noors meisje vindt het woord 'lul' heel grappig, waardoor ze nu heel de tijd als ze mij of Louisa ziet lul en lulululul roept. Ik moet er elke keer wel om lachen en ik roep het ook naar haar. Leuk om anderen Nederlands te leren. Aan de Noorse taal ga ik maar niet beginnen, veel te moeilijk. Al klinkt het wel heel grappig.

Vorige week ben ik ook nog een dagje naar Manchester gegaan. We vertrokken weer vroeg dit keer, om 06.45, na een veel te korte nacht (pub). Maar ik kreeg wel cappuccino voor onderweg in de bus van een aardige Canadees. In Manchester zijn Louisa en ik naar een alternatief warenhuis gegaan. Hele leuke winkeltjes daar. Ik werd nog helemaal verliefd op de Stairway to Heaven poster van Led Zeppelin die aan de muur hing, maar helaas was hij niet meer te koop. Toen heb ik mezelf gelukkig gemaakt met nieuwe mooie Vans, die Louisa ook graag wilde hebben. Ze waren niet meer in haar maat, maar wel in de mijne wooop. Leuk om ook eens in Manchester geweest te zijn. Door Louisa werd ik ook nog keihard uitgelachen in de bus omdat een creepy guy en ook internationale student van 40 tegen mij zei: "Can I tell you something? You look really cute when you smile." Waardoor hij half over Louisa boog en wel heel erg dichtbij mij kwam.

Eind deze maand moet iedereen die verblijft in Challinor Hall weg, omdat ze de boel gaan renoveren. Het is ook wel best oud allemaal, maar ik vind het allemaal wel prima. Dus op zoek naar een nieuwe accommodatie. Louisa en ik zijn gisteren naar twee kamers gaan kijken. We hebben nog geen ja gezegd, maar als we daar gaan wonen dan komen we bij een man en een vrouw in huis. Voor een maandje vind ik dat wel prima. Het is alleen wel twintig minuten fietsen naar Park Campus. Nu kijk ik uit mijn raam en kan ik als het ware recht in mijn leslokaal kijken.

Deze week ga ik nog lekker studeren, zijn er nog wat group meetings en ga ik maar eens beginnen aan mijn essays. Zaterdag ga ik nog mee met tripje naar Bristol en gaan we naar de grotten waar ze Cheddar cheese maken. Leuk leuk leuk.

Als je me nog een kaartje wil sturen, dat kan dat uiteraard nog! 31 maart moet ik uiterlijk vertrekken uit Challinor.

Amanda Sturm
Challinor Hall 214, University of Gloucestershire, The Park
Cheltenham
GL50 2RH
United Kingdom

  • 06 Maart 2013 - 05:48

    Erik:

    Weinig slaap?!? Maakt niet uit, haal eruit wat erin zit nu je daar nog bent! Maar wel ff de presentatie tot een goed einde brengen natuurlijk. Have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Amanda

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 10071

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 27 April 2013

Studeren in Cheltenham

Landen bezocht: