Happy St. Patrick's Day! - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu Happy St. Patrick's Day! - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu

Happy St. Patrick's Day!

Blijf op de hoogte en volg Amanda

18 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Gisteren ben ik met mijn diadeem met twee groene hoedjes naar de binnenstad van Cheltenham gegaan om St. Patrick's Day te vieren met een aantal andere Erasmus studenten. We begonnen om 13.00 uur bij de pub The Bank House en aangezien ik nogal moe was, begon ik de dag met cappuccino. In tegenstelling tot andere mensen die wel gelijk begonnen met het Ierse bier Guinness.

Later op de dag ben ik gedwongen om ook een Guinness te bestellen. Ik hou niet zo van bier, maar dit was wel te doen. Al heb ik wel na een derde zelf te hebben opgedronken, de rest aan iemand anders gegeven. Veel te groot zo'n pint. Tot zo ver mijn alcohol op St. Patrick's Day.

De dag bestond vooral uit het zoeken naar overige St. Patrick's Day vierders (was overigens moeilijk te vinden, we werden alleen maar uitgelachen met onze hoofddeksels door de Britten op straat) en veel, maar dan ook vooral veel foto's maken. Als ik naar de foto's kijk die zijn gemaakt, zijn het vooral foto's van muren, zoutvaatjes, zakjes saus, bierschuim en dingen die ik niet kan ontcijferen. Niet door mij gemaakt trouwens (ik noem geen namen). Overigens zijn er ook nog wel heel wat leuke foto's gemaakt. Als er geïnteresseerden zijn, kan ik wel een online foto-album aanmaken met alle foto's.

Tijdens de zoektocht naar een echte Irish pub kwamen we bij O'Neill's terecht. De enige pub in Cheltenham waar St. Patrick's Day werd gevierd. Daar zijn we een hele poos gebleven. 's Avonds rond een uur of elf gingen we weer naar buiten, waar we een rits ballonnen de lucht in hebben laten vliegen. Wat leeeeuk.

De rest van de dagen bestaan vooral uit een beetje uit naar de pub gaan, Uno spelen in international café op donderdagavond, films kijken, alcohol drinken, veel Engels praten (ik heb nog steeds een Nederlands accent als ik Engels praat, maar ze begrijpen me) pasta + kitchen party's maar uiteraard ook studeren! Vorige week moesten er twee essays worden ingeleverd, waardoor ik op de woensdag bijna zeven uur in de bibliotheek heb gezeten. Ik had er zelf ook geen idee van dat ik zoiets in me heb. Rondom mijn computer lagen een stuk of vijftien boeken en journals. Hier in Engeland moet je references gebruiken, iets wat ik eigenlijk nog nooit in Nederland heb moeten doen. Het is me wel gelukt, nu hopen dat het ook goed is.

Hét woordje dat ik hier heb geleerd op school is denk ik wel 'objective'. Ik krijg het woord ongeveer wel elke les te horen.

Deze week moet ik nog drie dagen naar school en daarna heb ik drie weken vakantie! Ik ga nog drie dagen naar London met vijf andere studenten, leuk leuk. Volgende week ga ik ook verhuizen met Louisa naar onze nieuwe accommodatie. De vrouw waar we bij gaan wonen wil ons helpen met verhuizen, echt heel fijn. Dus geen kaartjes meer sturen naar mijn adres in Challinor! Ik weet eigenlijk nog niet wat mijn nieuwe adres wordt. Dat wordt deze week ook lekker inpakken!

Zaterdag staat het laatste tripje dat vanuit de universiteit georganiseerd wordt op het programma: een safaripark en themepark! Nu ben ik dol op dieren, dus wordt vast helemaal geweldig. En daarna lekker vakantie vieren, hoezee!

Overigens, vorige week ben ik ook nog mee geweest met het tripje naar Cheddar Gorge (waar ze de echte Cheddar Cheese maken) en Bristol. In Cheddar Gorge kregen we een rondleiding door een grot, waar ik uiteraard bijna op mijn bek viel (maar niet mijn hoofd gestoten) en heb ik 270 (?) traptreden beklommen om het uitzicht te bekijken in Cheddar Gorge. En echte Cheddar cheese kaasstengels gekocht! Daarna ging de tocht verder met een half uur durende busreis naar Bristol, waar ik nogal misselijk werd van de combinatie hobbelige wegen en een vies chocolade-drop snoepje. In Bristol hebben we een beetje cultureel gedaan (musea, kathedraal, etc.), leuke stad trouwens.

Cheerz!

  • 19 Maart 2013 - 08:02

    Erik:

    Succes met verhuizen en veel plezier in London. Toch wel een van de leukste steden op deze aardbol die ik ken. Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Amanda

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 10076

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 27 April 2013

Studeren in Cheltenham

Landen bezocht: