Springbreak - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu Springbreak - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu

Springbreak

Blijf op de hoogte en volg Amanda

15 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

We zijn ondertussen alweer een maand verder nadat ik mijn laatste blog heb geschreven. En wat is er veel gebeurd! Ik ben drie dagen naar London geweest, twee dagen naar Lake District, BBC Sherlock werd in Cheltenham gefilmd waar ik uiteraard een kijkje heb genomen en ik kan al bijna het woord 'cathedral' fatsoenlijk uitspreken zonder uitgelachen te worden.

De afgelopen drie weken had ik Springbreak of Easterbreak, ik weet nog steeds niet de juiste benaming. Vakantie dus! De eerste week van de vakantie verliep rustig met wat spelletjesavond en de verhuizing naar mijn nieuwe kamer voor mijn laatste maand in Cheltenham. Ik had iets meer spullen dan ik dacht. Gelukkig kwamen mijn nieuwe landlady- en lord mijn spullen ophalen met de auto. Ik was al snel geïnstalleerd in mijn nieuwe kamer en huis. Ik mag gewoon overal komen en van de meeste dingen gebruik maken. Nu zijn mijn landlady- en lord in Praag dus mogen Louisa en ik voor de katten en vissen zorgen.

Eerste Paasdag was niet zo boeiend, maar daarentegen Tweede Paasdag wel! De serie Sherlock (BBC) werd namelijk gefilmd in Cheltenham! Een paar dagen ervoor was ik net klaar met de twee seizoenen kijken, dus dat kwam wel mooi uit. Samen met twee andere Sherlockians ben ik naar de plaats gegaan waar werd gefilmd, restaurant The Daffodill. Voor het restaurant hingen een enorm zwart gordijn, dus we konden helaas niet naar binnen kijken. Na ongeveer twee uur kwam Mark Gatiss (Mycroft Holmes in de serie, Sherlock's broer) naar buiten. En hij wilde met ons op de foto! Aaah. Dus wij waren helemaal gelukkig. Na vier uur te hebben gewacht zijn we naar huis gegaan, om 's avonds nog een keer terug te komen. Helaas waren alle acteurs toen al naar huis.

Maarrr de volgende dag werd er ook nog gefilmd! Dit keer stonden we er al om 11 uur, dit keer met drie mede internationale Sherlockians en een hoop tienermeisjes. Plots werden we geïnterviewd door BBC Gloucestershire radio, waar mijn mede Duitse student begon te vertellen dat we speciaal uit Duitsland, Nederland en Denemarken waren gekomen speciaal om de acteurs te zien. De interviewster kon maar niet geloven dat we zo ver waren gereisd speciaal om hun te zien. Ze vroeg nog aan mij wat ik zou doen als ik de acteurs niet zo zou zien, waarop ik 'cry' heb gezegd. Hebben ze helaas niet uitgezonden. Maar we waren 's avonds wel op de radio! Sherlocks most committed fans. Terug naar de filmset, om 12.15 stopte er een Jaguar voor het restaurant waar Benedict Cumberbatch (Sherlock) uit stapte! Hij had helaas geen tijd voor foto's, want hij moest naar zijn office. Beetje raar als je je eigen office in een restaurant hebt. Maar we hebben hem gezien! Wat een dag.

De dag erna stond er drie dagen London op het programma, samen met vijf andere studenten. Het waren drie leuke dagen waarop we heel veel hebben gezien, gedaan en gelachen. Omdat mijn bijnaam hier Big Wheel is, ben ik natuurlijk ook in de London Eye geweest. En ja ik weet dat een reuzenrad in het Engels geen big wheel is. Het leek me wel leuk om erin te gaan als het avond was, dus ik zei "It has to be a little bit evening." Die zin achtervolgt me nu (twee weken later) nog steeds door mijn mede-studenten.

Voorderest ben ik in de London Dungeon geweest, over de Tower Bridge gelopen, een Sherlock tour gedaan waar we de filmlocaties hebben gezocht, een t-shirt gekocht in het Hard Rock Café, naar Camden Town geweest, de Big Ben gezien en op de grond gelegen voor St. Barts Hospital. De eerste dag kreeg ik gelijk al een grote blaar, wat niet zo leuk was voor de twee overige dagen. De laatste dag liepen we allemaal als een stelletje idioten door London.

Weer thuis kon ik twee dagen mijn voeten laten rusten en energie sparen voor de volgende trip: Lake District. Maandagavond vertrokken we met twee auto's richting The North. De reis verliep goed, ik moest bestuurder Alex (he was driving like a champion) instructies geven dat hij links moest rijden en rechts moest kijken. Dus dat heb ik bij iedere rotonde, hoek, kruispunt gezegd. Daarnaast voelde ik me ook wel een beetje telefoniste, aangezien ik ook vaak contact had met de andere auto of we nog wel goed reden en wanneer we pauze wilden. Rond half 1 kwamen we aan in het hostel, waar we gelijk gingen slapen.

De volgende dag hebben we door Lake District gereden, liedjes gezongen in de auto, bergen op- en afgereden (25% bitches!), gelopen in de bergen, meren gezien en heel veel schaapjes en lammetjes. Het was een heel mooi gebied. 's Avonds kwamen we rond tien uur aan in het hostel, waar we met vier personen pasta gingen koken voor acht man. De volgende dag hebben we nog een stukje in Lake District gereden en zijn we daarna door Yorkshire gereden naar het stadje York, met af en toe de nodige stops. Daar ook nog op bergen/heuvels gelopen (16% bitches!). In York hebben we een hapje gegeten en daarna gingen we weer richting Cheltenham. Ondertussen was ik best wel moe. Rond twee uur was ik weer thuis.

De afgelopen dagen ben ik nog naar de pub geweest en spelletjes gespeeld. Zaterdagmiddag ben ik naar de stad Gloucester geweest. De laatste twee weken in Cheltenham zijn voor mij nu begonnen! Volgende week moet ik weer vier essays inleveren. Drie zijn groepessays, die kosten wat minder tijd. Maar natuurlijk ga ik ook nog even genieten van mijn laatste weken hier. De tijd is echt gevlogen! Ik heb heel veel leuke mensen ontmoet die ik denk ik best wel ga missen. Maar ik vind het ook wel leuk om iedereen thuis in Nederland weer te zien.

Mijn Engels is ook een stuk verbeterd en de mooie quotes in het Engels vliegen dan ook mijn mond uit. Iemand heeft de quotes bijgehouden van iedereen in haar telefoon, waar ik toch wel de persoon ben met de meeste quotes. Ik weet niet of ik het goed gehoord heb, want ik had een paar glaasjes wijn op, maar volgens mij wil ze een t-shirt ontwerpen met mijn quotes.

Cheerz!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Amanda

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 10078

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 27 April 2013

Studeren in Cheltenham

Landen bezocht: