De ins en outs van Engeland - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu De ins en outs van Engeland - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu

De ins en outs van Engeland

Blijf op de hoogte en volg Amanda

14 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Na nu een maand in Cheltenham te wonen, wil ik graag met jullie wat leuke, grappige en minder leuke feitjes delen over Engeland. Deze zullen waarschijnlijk niet altijd op de waarheid gebaseerd zijn, maar het is mijn perceptie op die dingen.

- Laat ik beginnen met de lessen op de universiteit. Op vrijdag heb ik het vak New Product and Brand Development, waarvoor ik twee leraren heb. Eén ervan heet Apostolos en aan de naam te zien, raden jullie vast al wel dat het een Griek is. En hij praat Engels met een enorm accent, wat het extra moeilijk maakt. In de twee uur durende les stelt hij heel de tijd vragen aan een persoon, waarnaar hij wijst en eng en langdurig aankijkt. Iedereen komt heel vaak aan de beurt en het is een klas van veertig mensen ongeveer. Het is eng. Ik ben bang dat ik vrijdag weer les van hem heb.

- Als er een vraag wordt gesteld aan een student, komt er me soms toch een gedetailleerd antwoord uit. Ik snap soms niet waar ze al die kennis vandaan halen. Er zitten studenten bij die gewoon wandelende encyclopedieën zijn.

- Op mijn school in Vlissingen reden de internationale studenten uit China altijd op kinderfietsjes. In Cheltenham doen ze dat uiteraard ook.

- Bij het oversteken van een straat heb ik nog steeds geen idee van welke kant de auto's komen. Ik kan er maar niet aan wennen. No worries, ik ben nog niet gewond geraakt.

- Aan de andere kant, links fietsen went wel snel. Al zijn hier de wegen slecht, veel gaten en geen fietspaden. Gewoon gezellig naast de auto's rijden gaat prima hier.

- Er zijn gewoon bijna geen chipszakken te vinden waar een grote hoeveelheid chips in zit. In de grote chipszakken zitten zes kleine zakjes chips. Vind ik stom.

- De dagen dat ik les heb zijn woensdag, donderdag en vrijdag. En elke les begint om 11.15 uur. Ik word er wel lui van eerlijk gezegd.

- Het vak dat ik op donderdag volg heet E-interactivity and Social Media en gaat over de virtuele wereld Second Life. Mijn avatar is een weerwolf en ik heet WerewolfAmanda. We hebben al twee lessen gehad waar we een uur Second Life moesten spelen.

- De kapper is hier wel flink wat duurder dan in Nederland, maar dan krijg je ook wel wat. Vandaag heb ik een uur in de kappersstoel gezeten waar mijn haar lekker gewassen werd, drie keer geföhnd, gestijld en geknipt. Mijn haar ziet er weer pretty uit.

- Ik blijf maar omrekenen van de pond naar de euro. Ik voel me net alsof ik heel de tijd naar de gulden aan het omrekenen ben.

- Over drie weken komen de eerste deadlines eraan. Presentaties, individuele essays, groep essays en een tentamen. Hoezee. De aankomende weken bestaan dan ook uit studeren en group meetings.

- Louisa en ik worden steeds creatiever tijdens het bereiden van maaltijden. Deze week hebben we aardappelen klein gesneden en samen in een wokpan met gehakt en broccoli gegooid. Het smaakte nog goed ook.

- Zondag ga ik eindelijk naar Liverpool!

  • 14 Februari 2013 - 20:16

    Erik:

    Leuke observaties, alvast veel plezier in Liverpool en succes met je tentamen.

  • 20 Februari 2013 - 17:34

    Oznerol:

    "- Als er een vraag wordt gesteld aan een student, komt er me soms toch een gedetailleerd antwoord uit. Ik snap soms niet waar ze al die kennis vandaan halen. Er zitten studenten bij die gewoon wandelende encyclopedieën zijn. " aandachtig meedoen met de les zal helpen :D:D

  • 20 Februari 2013 - 19:45

    Gillis:

    Bij het oversteken moet je net anders dan thuis kijken, op den duur went het wel denk ik.
    Wel goed uit blijven kijken!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Amanda

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 10090

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 27 April 2013

Studeren in Cheltenham

Landen bezocht: