Going to the UK - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu Going to the UK - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu

Going to the UK

Blijf op de hoogte en volg Amanda

11 Januari 2013 | Nederland, Middelburg

Over twee dagen vertrek ik voor bijna vier maanden naar Engeland waar ik ga studeren aan de University of Gloucestershire in Cheltenham. Spannend!

Als je mijn blog leest, zul je me vast wel kennen :) Op dit moment ben ik derdejaars Communicatiestudent aan HZ University of Applied Sciences. Voor mijn minor leek het me wel leuk en leerzaam om naar het buitenland te gaan. Mijn ouders hebben al 21 jaar goed voor mij gezorgd, maar nu zal ik het zelf moeten gaan doen. Wat dus helemaal goed is om wat zelfstandiger te worden. En ik ga ook nog eens mijn English improven. Heel veel vliegen in één klap!

Zondagochtend vertrekken mijn ouders, mijn broertje en ik met de auto richting Calais om daar de overtocht naar Dover te maken. Ik hoop dan ergens in de middag veilig in Cheltenham aan te komen om daar mijn vriendinnetje Louisa te zien. Ik ga namelijk niet in mijn uppie studeren in the UK :D Louisa en ik zijn al samen in Berlijn en Parijs geweest, dus Cheltenham moet ook zeker lukken. Mijn ouders en broertje gaan dinsdag weer naar huis, na natuurlijk eerst uitgebreid afscheid van mij te hebben genomen.

Op dit moment ben ik druk bezig met mijn koffer inpakken en afscheid nemen van familie en vrienden. Vandaag heb ik ons hondje Kyra weggebracht die een paar dagen gaat logeren in het pension. Wel raar om iedereen een paar maanden niet te zien. Het langste dat ik alleen ben weggeweest van huis is drie weken, dus vier maanden is opeens wel anders. Maar ik heb niet snel last van heimwee, dus dat gaat wel goed komen :)

Aanstaande maandag ga ik naar de universiteit om daar mijn lesrooster te bekijken. Helaas heb ik daar nu nog geen zicht op. Mijn vakken zijn in de richting van marketing en social media. Ik ben al erg benieuwd naar hoe de universiteit eruit ziet, hoe mijn kamer eruit ziet en de stad Cheltenham. Ik kan niet wachten om er naartoe te gaan, al ben ik al wel wat zenuwachtig.

Ik heb besloten om een blog bij te houden om het thuisfront, vrienden en geïnteresseerden op de hoogte te houden of ik het nog uithoud in the UK. Daarnaast vind ik het leuk om te schrijven. Ik ga jullie allemaal missen, maar als ik terugkom ben ik een ervaring rijker en heb ik jullie veeeel verhalen te vertellen. En eind april ben ik gewoon weer terug in Nederland.

See you soon! :)

  • 11 Januari 2013 - 19:45

    Tamara Meulmeester:

    Hey amanda,
    Heel veel succes met je studie en zie er naar uit om
    Je ervaringen en belevenissen hier te lezen.

    Groetjes,
    Ferdi, Tamara en stef

  • 11 Januari 2013 - 19:55

    Simone:

    Superleuk aman! ik ga je blog zeker volgen. geniet ervan daar! xx

  • 11 Januari 2013 - 19:56

    Esther:

    Hai Amanda,

    En goede reis zondag en heel veel plezier, geluk en wijsheid in Cheltenham!
    Spannend hoor, hoop dat je veel leuke dingen leert en ook aardige mensen ontmoet.
    Ben benieuwd naar je ervaringen daar, leuk om het te kunnen volgen via je waarbenjij site.

    Groetjes en liefs,

    Esther (Erik mag morgen zelf een reactie plaatsen ;-))

  • 12 Januari 2013 - 05:56

    Erik:

    Veel succes maar vooral veel plezier daar!
    Leuk om op de hoogte te blijven.

    Een behouden vaart alvast.

  • 13 Januari 2013 - 00:00

    Johan En Angela:

    Ha Amanda,

    We hebben net je eerste verslag gelezen.. Wat een geweldig avontuur ga je tegemoet!
    Wij wensen je een goede reis, suc6 en vooral heel veel plezier met alles wat je ga beleven.
    Geweldig.. een andere cultuur, school, land, mensen en leefwijze. En gelijk je Englisch improven.. Waar kan dat nou beter dan in de UK.
    Fijn dat je ouders en broertje je wegbrengen, die zijn vast reuze trots op je, nu al!
    Wij gaan je volgen hoor, hier vanuit het koude kikkerlandje.
    toi,toi,toi
    groetjes Johan en Angela

  • 14 Januari 2013 - 23:17

    Lotte:

    Hi Amanda,

    Goede reis gehad? Sneeuwt het bij jou ook? In Zeeland heeft het de hele dag al gesneeuwd hoor.
    Ik hoop dat je vakken interessant zijn enne, de British boys zullen vast ook niet mis zijn!
    Veel plezier en ik ga je blog volgen. Kick some ass over there!

    xx

  • 15 Januari 2013 - 00:22

    Amanda Sturm:

    Bedankt voor al jullie leuke reacties!
    Hier sneeuwt het niet, vandaag wel wat regen gehad.
    Leuk dat jullie allemaal mijn blog gaan volgen! :)
    Liefs, Amanda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Amanda

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 10109

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 27 April 2013

Studeren in Cheltenham

Landen bezocht: