De eerste twee dagen - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen

Blijf op de hoogte en volg Amanda

14 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Het is ondertussen al mijn tweede avond in Cheltenham. Gisteren zijn mijn ouders, mijn broertje en ik om half zeven 's ochtends (Nederlandse tijd) vertrokken richting Engeland. De reis verliep goed en om twee uur (Engelse tijd) kwamen we aan de de campus. Louisa stond me daar al op te wachten en toen zijn we samen mijn sleutel gaan ophalen.

Ik verblijf in de Challinor Hall, dat is een campus voor internationale studenten. Ik heb daar een kamer voor mezelf op de tweede verdieping, met Louisa als mijn buurvrouw. Ik heb als uitzicht op de lokalen van de universiteit, erg leuk als je 's ochtends de gordijnen opendoet en je ziet een volle klas zitten. Mijn kamer is redelijk groot. Er staat een bed, een bureau, een wastafel en en een paar kasten. Gisteren en vandaag heb ik mijn spullen ingedeeld en opgeruimd. Als ik alles netjes een plekje heb gegeven zal ik wat foto's maken en op mijn blog plaatsen. Ik heb ook al een aantal andere internationale studenten ontmoet.

Gisteren heb ik samen met mijn familie en Louisa gegeten in een restaurant in het centrum van Cheltenham. Het centrum ziet er gezellig en mooi uit. Cheltenham is best een fancy stad, met een Primark! De mensen zijn hier ook allemaal erg aardig. Ik heb mijn plekje wel gevonden hier :)

Vandaag zijn Louisa en ik naar de universiteit gegaan en hebben we gepraat met onze 'Student advisor'. We hebben nu ook inzicht in ons lesrooster. Met vier dagen weekend en drie dagen school hebben we behoorlijk veel vrije tijd. Donderdag is de langste dag met lessen van 09.15 tot 15.15 uur. De universiteit is vanaf de campus nog geen minuut lopen, ideaal. Omdat we vorige week niet aanwezig konden zijn bij de introductie, hebben we aanstaande woensdag een introductie.

Deze avond ben ik samen met mijn familie inkopen gaan doen in de belachelijk grote Tesco. Mijn voorraadkast is behoorlijk aangevuld en ik heb mijn eigen waterkoker op mijn kamer. En mijn 18 anderhalve liter flessen water kom ik de eerstvolgende weken ook wel door. Na het boodschappen doen, hebben we pizza gegeten in Bella Italia, was erg lekker! Morgen gaan mijn ouders en mijn broertje weer naar huis toe.

Ik ben al erg benieuwd naar de lessen op de universiteit. Woensdag ga ik beginnen met Marketing Communications. Maar eerst ga ik morgen het centrum van Cheltenham verkennen. Ik ga een nieuwe Simkaart kopen en heb vanaf dan een Engels 06-nummer. En het is natuurlijk ook tijd voor een bezoekje aan de Primark!

  • 15 Januari 2013 - 23:14

    Simone:

    heey aman! fijn dat je je plekje wel hebt gevonden daar! ben benieuwd naar de foto's haha! en ik zag al helemaal voor me toen je zei dat als je de gordijnen opendoet, je een volle klas ziet :P.
    Geniet van je tijd daar, want het gaat vast allemaal supersnel!

    liefs, xx

  • 16 Januari 2013 - 13:51

    Karin:

    Leuk hé...ouders die nog even boodschappen met je gaan doen!! 18 water flessen zijn het voor degene die denken dat je 18 flessen alcohol gekocht heb, voor de eenzame dagen en nachten zo zonder ons! ;P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Amanda

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 10108

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 27 April 2013

Studeren in Cheltenham

Landen bezocht: