Al een echte inwoner van Cheltenham - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu Al een echte inwoner van Cheltenham - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu

Al een echte inwoner van Cheltenham

Blijf op de hoogte en volg Amanda

29 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Vorige week zijn dan eindelijk de lessen op de universiteit begonnen. We volgen de lessen met de Britten, al zitten er ook wel enkele internationale studenten bij. De lessen zijn wel goed te volgen in het Engels, al is het soms wat moeilijker als er met een accent wordt gepraat. Vorige week hebben Louisa en ik twee Britse jongens "alles goed klootzak" geleerd, wat ze wel erg grappig vonden. Wij ook trouwens. We moeten veel in groepjes gaan werken, die we nog moeten gaan vormen. In maart en april moeten we allemaal essays inleveren en presentaties geven, dat wordt nog wat.

Vandaag zijn Louisa en ik weer op onze fiets naar het centrum van Cheltenham gefietst. Daar hebben we wat gewinkeld in onder andere de Primark en een grote winkel met alles cd's, dvd's, boeken, posters wat met muziek te maken heeft. Echt superleuk zulke winkels. Er was ook nog een winkelcentrum met binnen een klein parkje, met een vijvertje en fonteinen. Ik vind dat echt zo leuk, ik hou van vijvertjes en fonteinen. De Primark was echt heel rustig. Ik heb daar nog een Minnie Mouse kussentje, schattige pantoffeltjes en nog wat kleine dingetjes gekocht.

Helaas zijn er hier geen fietspaden en moet je gewoon op de weg naast de auto's rijden. In de weg zitten veel gaten en het is nogal hobbelig. Gelukkig heb ik Louisa bij me, want het is soms best eng. Ik ben soms nogal snel bang haha. Ik ken nu de weg wel naar het centrum en naar de grote Tesco, waar we vorige week boodschappen hebben gedaan. We zijn daar wel twee uur geweest, boodschappen daar doen is leuk haha.

Ik vind het wel fijn dat er hier schoonmaaksters komen die de keuken, wc en douche schoonmaken. Scheelt toch een hoop gedoe en werk :) Mijn eigen kamer moet ik dan natuurlijk wel schoon houden, wat me tot nu toe wel aardig lukt. Vorige week hebben Louisa en ik alle kleding naar de universiteit lopen sjouwen (wel een minuut lopen), want daar staan de wasmachines en drogers. In het washok deden we al onze was in de wasmachine, bleek het de droger te zijn toen we hem wilden aanzetten. Haha beetje stom. Toen hebben we alles weer gepakt en in het apparaat gestopt wat wel de wasmachine was.

Zaterdag gaan we met de internationale studenten een dagje naar de stad Oxford. Daar krijgen we een tour door de stad en Oxford University. Ik ben benieuwd, ik ken de stad niet zo goed.

Morgen heb ik les van 11.15 uur tot 18.15 uur, met wel wat tussenuren ertussen gelukkig. Daarna is er een filmavond, ook leuk natuurlijk.

  • 29 Januari 2013 - 19:41

    Mama:

    Leuk hoor, weer lekker veel spullen gekocht voor je kamertje! Ik moest van je zeggen dat ik je mis...bij deze:
    "Ik mis je (nog) niet!!"

  • 29 Januari 2013 - 20:50

    Clary:

    Hey Amanda

    Zo te lezen is alles goed en geniet je ervan, leuke foto,s trouwens.
    En het engels gaat denk ik met de dag ook beter.
    Hier is gelukkig de sneeuw verdwenen, bij jullie ook?
    kort maar krachtig berichtje....geniet er nog lekker van en ...je kan het!
    Liefs Clary

  • 03 Februari 2013 - 09:36

    Erik&Esther:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Als je wil kan je m'n emailadres toevoegen aan de lijst dan krijg ik een berichtje als je een nieuw bericht geplaatst hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Amanda

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 10090

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 27 April 2013

Studeren in Cheltenham

Landen bezocht: