Sneeuw en uitvallende lessen - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu Sneeuw en uitvallende lessen - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu

Sneeuw en uitvallende lessen

Blijf op de hoogte en volg Amanda

20 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Ondertussen heb ik de eerste (les)week overleefd in Cheltenham. Woensdag gingen Louisa en ik vol motivatie naar de eerste les Marketing Communications, hing er briefje op de deur dat de docent ziek is. 's Middags hadden we nog een korte introductie, waar we een heel verhaal over verzekeringen en living in the UK hoorden. Daarna kregen we nog een korte rondleiding door de universiteit en de Park Campus.

Donderdag gingen we naar de course Understanding International Markets, een vak dat we ondertussen hebben veranderd voor een ander vak. Anders hadden we nog een examen in mei moeten doen en nu kunnen we gewoon eind april naar huis. Eigenlijk hebben we die les voor niks gevolgd, maar nog wel wat opgestoken over de voor- en nadelen van het hebben van je eigen business. Na de les kregen we de course E-interactivity and Social Media, wat wel erg leuk was. De les ging vooral over de virtuele wereld Second Life, waar we een profiel moeten gaan aanmaken. Ik weet niet precies wat de bedoeling ervan is, volgens mij moeten we gaan kijken naar de merken die zich gevestigd hebben in de virtuele wereld. Als afsluiter van de les kregen we een filmpje te zien over twee geliefden in Second Life die gingen trouwen, met elkaar naar bed gingen en de vrouw vervolgens dood ging en de man enorm moest huilen. Dus ja, wel een bijzondere les haha. O ja, met een liedje van Racoon eronder, gaf wel wat herkenning.

Vrijdag zaten we weer klaar in het lokaal voor de volgende course, maar de docent kwam maar niet opdagen. Na tien minuten te hebben gewacht, maar terug naar de campus gegaan. De nacht van donderdag op vrijdag en vrijdag de hele dag heeft het behoorlijk lopen sneeuwen, dus Louisa en ik zijn een rondje op de Park Campus gaan lopen en hebben een mini-sneeuwpop genaamd Bertje gemaakt. Het park ziet er wel mooi uit met al dat sneeuw. Helaas ging door de sneeuw het tripje naar Liverpool op zaterdag 19 januari niet door. De uni organiseert voor internationale studenten verschillende tripjes, waaronder naar Liverpool, Manchester en een dierentuin. Echt superleuk. Er komt een nieuwe datum voor Liverpool, dus ik ben benieuwd.

Van de week ook nog naar de stad gefietst voor een nieuwe sim-kaart. In de winkel hadden ze ook internet voor me geïnstalleerd, maar dat bleek het later helemaal niet te doen op mijn telefoon. Na wat research doen op internet bleek dat die provider helemaal geen internet voor Blackberry ondersteunt. Een paar dagen later terug gegaan naar de telefoonwinkel en ik heb gewoon de tien pond die ik had betaald teruggekregen. De vijf pond die nog op de sim-kaart stond, mocht ik houden. Haha, winst. Nu zit ik bij Vodafone die wel internet voor Blackberry ondersteunt, gelukkig. En heb ik een nieuw nummer.

Nu ben ik nog vrij tot woensdag, als dan weer de lessen niet uitvallen. De courses die ik nu ga volgen zijn: Marketing Communications, Relationship Marketing, E-interactivity and Social Media en New Product and Brand Development. Tot nu toe dus nog maar één course gevolgd.

Het leven op de campus bevalt me tot nu toe goed, de mensen zijn aardig. De studenten die hier zitten komen uit onder andere Noorwegen, Denemarken, Frankrijk en Spanje. Wel is tot mijn grote spijt mijn sandwich met zalm gestolen uit de koelkast, is er een stukje van mijn kaas af en ben ik mijn vork kwijt. Ik moet nog steeds op zoek gaan naar de dader.

  • 20 Januari 2013 - 21:52

    Mama:

    Whééééé....mijn vork gestolen.....Het is een schande!!! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Amanda

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 10107

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 27 April 2013

Studeren in Cheltenham

Landen bezocht: