Oxford, Birmingham en lekker gamen - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu Oxford, Birmingham en lekker gamen - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Amanda Sturm - WaarBenJij.nu

Oxford, Birmingham en lekker gamen

Blijf op de hoogte en volg Amanda

04 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Ik ben alweer drie weken in Cheltenham. De tijd vliegt! De afgelopen dagen waren echt heel leuk en ik heb ook best veel gedaan.

Vorige week ben ik twee keer in de grote collegezaal geweest. De ene keer voor de film-avond waar we Batman The Dark Knight Rises gingen kijken. Nu heb ik nog nooit een Batman film gezien, en snapte ik het verhaal niet zo goed. Ik dacht dat Bruce Wayne en Batman twee verschillende personen waren, dat zegt wel genoeg denk ik. Ondanks de goede pogingen van Louisa om me het verhaal uit te leggen. De zaal heeft een groot scherm, alsof we in de bioscoop zitten. Op vrijdag gingen Louisa en ik weer naar de collegezaal voor een game-event met vechtspelletjes. Daar hebben we bijna de hele middag lopen gamen en heb ik zelfs nog even meegedaan een tournament. Helaas wel gelijk bij mijn eerste tegenstander verloren, maar was erg lachen.

Het weekend was erg druk, maar leuk! Zaterdag zijn we met de internationale studenten naar Oxford gegaan en zondag zijn Louisa en ik samen naar Birmingham gegaan.

In Oxford kregen we een tour door een paar gebouwen van Oxford University. Ze hebben daar wel in de dertig gebouwen. Het is echt een studentenstad, maar er lopen ook super veel toeristen rond. In de gebouwen zag je dan ook veel studenten en toeristen. In sommige delen van de universiteit zijn delen van Harry Potter gefilmd, maar daar zijn we helaas niet geweest. Wel jammer want ik ben een huge Harry Potter fan. Verder kregen we veel verhalen over de geschiedenis van Oxford en de universiteit en liepen we wat rond in Oxford. Het was best koud en de gids deed haar best voor ons om steeds in de zon te gaan staan. Na anderhalf uur was de tour klaar en was het uiteraard tijd om te shoppen. De winkels hier zijn echt geweldig (onder andere Topshop!) en ik heb ook heel wat leuke dingen gekocht. Rond acht uur waren we weer terug op Park Campus en hebben Louisa en ik brood met hotdogs gegeten, want ja studenten.

Zondag hebben we van half 11 tot half 6 rondgelopen in een winkelcentrum met drie verdiepingen en met nog leukere winkels dan in Oxford. Vooral veel rondgekeken maar ook natuurlijk wat dingetjes gekocht. Ze hadden daar zelfs een Disney store! En ja, ik ben ook fan van Disney. Ik kan nog wel even doorpraten over de leuke winkels daar (een Forever 21 met drie verdiepingen, een hele grote Topshop en New Look), maar ik weet niet of dat nou zo interessant is. Ook nog lekker gegeten in het winkelcentrum. Ze hadden er ook een sushibar met zo'n lopende band waar sushi opstaat, ook al zo leuk. Maar ik heb gewoon lekker een wrap gegeten met een cappuccino :) 's Avonds zijn we daar nog naar een concertje geweest en waren we om half 12 weer terug in Cheltenham.

Vandaag heb ik een poging gedaan om mijn haar blond te verven, met de hulp van Louisa. De wasbak is hier niet zo fijn, dus ik ben met mijn hoofd onder de douchekop gaan hangen om zo de verf uit te spoelen. Niet helemaal ideaal, maar het was wel lachen en het is gelukt. Het resultaat is helaas niet helemaal geworden zoals ik wil, dan had ik mijn haar maar niet allerlei kleuren moeten verven. To be continued.

Dan is het nu nog tijd voor een leuk verhaaltje.

Tijdens het wachten op de gids in Oxford, begon het buiten naar brand te ruiken. Bleek dat er de broek van een andere internationale student aan het branden was omdat hij zijn sigaret erop uit had gegooid. Hij had het zelf niet in de gaten, dus ik heb hem geholpen door "Your pants are on fire!" te roepen. Haha, lachen.

En alvast iets leuks om naar uit te kijken; in juli ga ik vier dagen naar Rock Werchter! Maar uiteraard richt ik me eerst op mijn studie in Engeland. De komende dagen ga ik natuurlijk weer keihard studeren (en genieten van mijn leuke aankopen).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Amanda

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 10079

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 27 April 2013

Studeren in Cheltenham

Landen bezocht: